Het einde van de wereld: Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld: Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld: Ushuaia

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

17 Januari 2014 | Argentinië, Ushuaia

De titel kom je heel veel tegen op allerlei artikelen, restaurants en brochures in Ushuaia, maar de stad is juist heel levendig en werelds.

Gisteren vervolgt onze reis naar Ushuaia. De auto afleveren ging wat moeizaam. 11 uur vertrektijd vliegtuig en 9.55 komt de man van het verhuurbedrijf zijn winkeltje openen. Verder opnieuw een discussie dat er voor de 2e bestuurder moet worden betaald ( wel in contract) en dat de lekke band van de Visa borgsom af moet.
In Ushuaia werden we door een host die goed Engels sprak ontvangen. Ze vergezelde ons met de taxi naar het hosteria. Aldaar een prachtig uitzicht op de haven en de bergen van Chili die aan de andere kant van het Beagle kanaal ( is heel breed en doet niet aangelegd aan). Daarna even het stadje in, waar je bijna struikelt over de vele Japanners, vaak met een flodderig hoedje of nog erger een mondmasker. De stad ademt een internationale sfeer uit en om je heen ook veel luidruchtige Amerikanen die tegen elkaar oploeven in superlatieven en onliners.( great, precious, amazing, gorgoious etc.)

Vanmorgen staat de boottocht over het Beagle kanaal op de rol. Prachtig weer, weinig wind en niet koud. De boot voert ons langs aalscholvers kolonies. Ze lijken hier op pinguïns alleen niet in de lucht. Ze vliegen op en aan om hun uit de kluiten gewassen kuikens te voeren. Een eiland wordt door zeeleeuwen bevolkt en dat zijn echte zonaanbidders. Daarna nog een rondje om de vuurtoren en dan weer naar de haven.
Daarna door een tip van Finnen van de vorige locatie, naar een visrestaurant waar ze Konings krab op de lijst hebben. En die was heerlijk! Met resp. een Provençaalse en Roquefort saus.
Toen nog via de haven terug gewandeld. Langs een enorm monument ter ere van de Malvinas. In de haven lazen we al spreuken die vermelden dat Britse piraten niet welkom zijn. En op de vertalingen van alle teksten bij foto’s van de oorlog was bij de Engelse vertaling een Amerikaanse vlag afgebeeld. Je kunt hier maar beter niet vragen hoe je naar de Falkland eilanden komt!!
Daarna nog een begraafplaats bezocht pal naast een grote supermarkt, met de gebruikelijke hoogbouw en soms zelfs huisjes achtige bouwstijl met veel persoonlijke memoralia achter het raampje voor de kisten ( al dan niet met een witte doek bedekt) .

• 19 Januari 2014 - 17:08

Diny:

Ha luitjes,
    Verder naar het zuiden kan niet meer want dit is de meest zuidelijke stad van de wereld. Hebben jullie nog wel zin in Nederland? Ik volg jullie elke keer na een verslag. Ik geniet hiervan. Een goede reis verder!
    Diny

• 19 Januari 2014 - 19:13

Rj Houwers:

Wat een prachtig verhaal mooie fotos

• 19 Januari 2014 - 21:35

Jacqueline Crijns:

Hoi Reizigers,

Weer genoten van jullie verslagen: echt en hele andere wereld! Ziet er frisjes uit op de foto's, gelukkig heb je warm ondergoed gekocht :-)
    Wat een shock zo'n aardbeving! Gelukkig heb je er 's nachts geen last van gehad. Lijkt me reuze spannend..
    Reis heerlijk verder en wij genieten van een afstandje met je mee,

Liefs Jac, Koos en Bas