Van koelkast naar oven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Van koelkast naar oven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Van koelkast naar oven

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

22 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Rolito, maandag.
Na het ontbijt, boterhammen met jam, koekjes, koffie en thee, was het de bedoeling dat we ons zelf zouden vermaken. Het was zwaarbewolkt en we wilden eigenlijk wel even naar de zee. Met een heerlijke salade en een thermoskan met heet water zijn we op weg gegaan. Onderweg begon het te regenen. Toch maar stug doorgereden. Bij de zee was eigenlijk niet veel te zien. Een wrak in de zee en een hotelruïne. Lekker even de benen gestrekt en een stukje gelopen. Maar het hield niet op met zachtjes regenen. In de auto gepicknickt en maar weer terug naar Rolita. Onze eerste echte verregende dag. We mochten niet klagen. Lekker 's middags gelezen. 's Avonds past gegeten met Pepe, zoon José, dochter Anna en kleinzoon Jeronimo. Anny was met de herder in het ziekenhuis, was gebeten door zijn hond. Heel apart om in de giga keuken met een enorme ouderwetse oven/ kachel te eten. Je waant je toch wel 50 jaar terug.

Dinsdag: ontbijt met Anny. José en Anna gingen de koeien controleren te paard. José sleep zijn mes en deze werd in de holster naast zijn revolver in de broekriem gestoken. Slik!!! Ben toch wel een erge stadse!! Anny kwam echt los en vertelde dat dochterlief erg gelovig was en dat de dochter met extremisten omging wat betreft geloof. Dat verwacht je niet van een 42 jarige single dochter. We konden niet te lang blijven beppen, Anny had nog genoeg te doen. We werden heftig door haar uitgezwaaid.
Nog even in Tolhuin brood gekocht, een hele grote bakker in een idioot klein dorp. Leek wel de enige winkel.
Ook op weg naar Ushuaia weer wat regen. Het werd ook koud, in de bergen was het maar 3 graden.
Het was snijdend koud toen we door het dorp wandelden. Allemaal blote zomerkleding in de etalages, het is tenslotte zomer.

Woensdag: terug naar BA, voor het laatste staartje van de vakantie. Toen we naar het vliegveld reden, zagen we dat de bergen allemaal bestoven waren met poedersneeuw. Daarom was het zo koud gister. De zon scheen uitbundig!!
Ik begon met op het vliegveld maar vast uit te kleden, in Ushuaia 4 graden en in BA 36. Hoe overleef je dat! Het was heftig!! Het was bewolkt in BA en vochtig warm. René voelde zich een COPD patiënt, zo benauwd.
We houden ons vandaag maar rustig en gaan morgen weer op onderzoek uit.

• 23 Januari 2014 - 08:07

Ciel:

Blijf nog maar een tijdje daar rondreizen, leuk om jullie verslagen te lezen!

• 23 Januari 2014 - 21:34

Diny:

Lieverds,
    Geniet vooral nog van het laatste stukje, ook al is het warm! Kom ook weer veilig thuis!
    Diny