Buenos Aires, 1ste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Buenos Aires, 1ste dag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, 1ste dag

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

30 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Na een goede reis van 15 uur, waarin we veel gegeten hebben en minstens 5 films bekeken, kwamen wij zondag rond 21.15 uur in ons hotel aan. Lichtelijk verreisd. Waren namelijk 's morgens al om 6 uur opgestaan, tel daarbij 4 uur tijdsverschil en jullie snappen dat we niet zo heerlijk in ons vel zaten.

Heel onrustig geslapen, allebei. Waren al weer vroeg wakker. René met een suf hoofd. Naar ons eerste ontbijt. Wat zou zo' 'n land te bieden hebben. Mijn dieetmevrouw zou niet blij zijn. Veel brood en allemaal taartjes, veel zoet dus. René kon hier goed mee uit de voeten, haha!!

Toen op stap. We hadden op een wandeling gezien op de kaart van BA, die precies eindigde in Plaza San Martin, waar wij om 14.00 uur een afspraak hadden voor een fietstocht.
Lekker gewandeld, veel indrukken opgedaan! Aparte stad!! Het werd alleen, steeds warmer en warmer!! Veel water gekocht!! Wat naar winkels gekeken, een paar kerken bezocht, her en der koffie gedronken en geluncht. Waren precies om 14.00 uur op het plein. Rémy, een journalist van regionale dagbladen, was onze gids. Leuke jongen , maar hij kon alleen niet goed fietsen afstellen. Zijn die dingen ook niet afgestemd op Ned.vrouwen van 1.79. Één keer zakte het zadel van mijn fiets helemaal naar beneden, kan wel zeggen een heel raar gevoel en een keer verloor ik het zadel, te hoog afgesteld. Dus de tocht begon goed, heb hem verder opgelegd met een te laag zadel en een slakkengang. Maar jongens wat was het heet!!! We lazen op de tv 40.8, maar vlgs mij was het wel 50 graden. De ambtenaren waren allemaal vrij ivm met de hitte. De flesjes water lagen voor in het mandje te koken. Werd echt beroerd van de hitte, terwijl ik er normaal redelijk tegen kon. Maar Rémy was een leuke enthousiaste jongen, die veel over de stad en zijn geschiedenis kon vertellen. Dus op zich was die tocht de moeite waard! We hebben dan ook veel gezien.
Om 18.00 uur hebben we ons naar de metro gesleept, naar een pizzeria en toen wisten we niet hoe snel we een douche moesten nemen. Het zout liep onze oren uit.

• 31 December 2013 - 19:12

Diny:

Wat een heftig verhaal. Ik zie de stunts met die fiets helemaal voor me!!!!!!!pas maar een beetje op. In een vreemd land moet je eerst even acclimatiseren, dan went je lijf beter aan het klimaat. Ik wens jullie een "goeie roetsj" nadat wij dat al 4 uur eerder hebben gedaan! Ik houd jullie in de gaten. Veel plezier! Diny

• 31 December 2013 - 21:33

René En Marian :

Maar het ergste was de hitte!! In Santa Fé, ook in Argentinië, was het gister ruim 50 graden, subjectief 53,6. Toch niet normaal meer!!
    Vandaag is het wat beter, 32 graden. We konden weer ademen