Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

31 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

René zit op dit moment, zuchtend, te proberen foto's te plaatsen. Of het gaat lukken is afwachten.
Vandaag was de temperatuur dragelijker. Ongeveer 32 graden. Te doen dus!
Vanmorgen zijn we eerst gaan geld wisselen bij een Nederlandse vrouw. Adres ven Remy gekregen. Je was een dief van je geld als je het niet deed, volgens hem. Wij hadden gister via e-mail al contact gelegd en vanmorgen dus op pad. Vond het wel iets raars hebben. Komt er een jonge magere vrouw uit een auto gesprongen en wij met haar naar boven naar haar woning/kantoor. Een prachtig oud pand met veel hout en vele hoge ramen. Zou zo in een film gebruikt kunnen worden. Achter haar computer geld overgemaakt op haar rekening en met een stapel peso's weer weg. Aparte gewaarwording.
Vandaag hebben we ons niet zo druk gemaakt. Eerst naar de kathedraal waar de paus heeft gezeten, was de moeite waard. Daarna heerlijk vegetarisch gegeten . René deed ook gezellig mee, hij kon niets anders krijgen, haha!! En dat in zo'n vleesland!! Daarna zijn we met de metro naar Cementerio de la Recoleta. Père Lachaise ( juiste spelling??) is er kinderspel bij. Het is gewoon een dorp met allemaal straten met graftombes/kelders. Als je door de raampjes keek, zag je de kisten staan. Evita ligt hier ook begraven, haar tombe viel wat tegen, erg klein.. Indrukwekkend. René verlangde nu toch wel erg naar vlees. We zijn de eerste de beste Mac Donalds ingegaan. Daar heeft hij vlees besteld zonder broodje en saus. Dat was wel een schok voor de bedienster. Ze heeft de omstanders gevraagd of ze het wel goed verstaan had. Maar alles lukte en René kwam heel triomfantelijk met zijn bordje vlees aanhef tafeltje terug.
We wilden nog een boekenzaak bezoeken die in een theater gebouwd was, is niet door gegaan. Alles was gesloten na 16.00 uur.
Allemaal de beste wensen voor 2014!! We gaan op jullie allemaal toasten, maar dan 3 of 4 uur later!!

• 01 Januari 2014 - 09:26

Rian Ge:

Goedemorgen jullie ook een goed 2014 toegewenst ,het is er wel warm begrijp ik, toch al wat gedaan ?
    geniet samen gr rian ge

• 02 Januari 2014 - 17:19

Gertie Verouden:

Hallo Marian en René wil jullie een gelukkig nieuwjaar wensen en veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar,geniet van deze vakantie wij volgen jullie reisverslag,groetjes Gertie en henk

• 03 Januari 2014 - 19:27

Mariëlle:

Happy new year....aan de andere kant :-) Heerlijk het nieuwe jaar zo beginnen!!!
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Enjoy! Grtjes, Mariëlle