van airco naar kachel - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu van airco naar kachel - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

van airco naar kachel

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

03 Januari 2014 | Argentinië, San Martín de los Andes

Een paar dagen een bagger verbinding gehad, vandaar even geen nieuws.
Het is daarom ook nog niet gelukt om wat foto's erop te krijgen.
Was gisteren ZZM( zwak ziek en misselijk) begon met s nachts migraine die met maxalt al aardig verminderde maar tijdens koffer pakken sloeg mijn maagdarmstelsel in de protest stand. Waardoor de migraine weer flink terrein won. gelukkig heb ik een vliegtuig zak helemaal kunnen vullen op het toilet en niet tussen de mensen. Daarna was het misselijke gevoel gelukkig weg, maar de rest van de dag was het zo zo.
We vertrokken uit Buenos Aires met om 10 uur 29 graden en toen we in Bariloche de slurf ingingen voelde het aan of de airco flink aan had gestaan. De temperatuur in Bariloche was 10 graden en er stond een straffen wind van ik schat Beaufort 5. En in het hotel stond de kachel wat te flink aan en niet terug te schroeven aan
Je waant je hier in klein Zwitserland en de namen Diehl en Neumeyer doen niet echt Latina aan. Er rijden nog veel Renaults van type 4 , 6 en 12 en de Fiat 500 is er nog zonder design interieur. De CO2 en roet is ws. niet te meten en de uitlaten zijn goed geventileerd.
Vanmorgen de auto gehaald en aan de eerste rit door de bergen en langs 7 meren. Prachtig!!!!!! Heel strakke blauwe luchten, een frisse bergwand, bergen met een laag poedersneeuw en af en toepassen dat geen je paard op je motorkap krijgt of een koe.
We hebben ook 20 km over een ongeplaveide weg gereden en kwamen na bijna 200 km in San Martin des Andes aan een echt wintersport plaatsje met allemaal outdoor winkels, snuisterijen winkels met allemaal hetzelfde zoetgevooisde geurtje en heel veel toeristen in wandelsport klederdracht. We vallen hier niet op met een ritsbroek dus.
We genieten van het steeds weer verrassende van een andere cultuur.
Bij dezen wensen we iedereen een goed, gezond en gelukkig 2014 toe.