Van Neuquen via COPDweggraf naar Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van René en Marian - WaarBenJij.nu Van Neuquen via COPDweggraf naar Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van René en Marian - WaarBenJij.nu

Van Neuquen via COPDweggraf naar Chili

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

03 Januari 2014 | Chili, Pucón

We verlaten vandaag de provincie Neuquen, dat werkt wel op de Nederlandse lachspieren. Die ervaring hadden we al eens gehad in Schotland waar een hotel Neuk Hotel heette.
Maar verder met het verslag van de oversteek naar Chili vandaag.
Het gaat goed met de tijdelijke protest darmen.
Vanmorgen vertrokken we op weg naar Pucon. Door vele pampa's en eindeloze vlakten dus met af en toe een ranch met een enorme lap grond, met koeien of paarden en altijd een vette Amerikaanse pick up. Maar we zagen ook 2 gaucho's die van vanuit de berm aan de overkant na non verbale toestemming fotografeerden. Na de foto kwamen ze beiden op ons af de hoge berm op en riepen El Maniakka of zoiets. Daarmee werd poseren en het gezicht erbij bedoeld ws. waarvan akte met een foto.
Verderop veel weggrafjes met allerlei drankflesjes, of een opschrift : hij was een echtte gaucho. Maar 1 was bijzonder: er lag een kapotte inhaler met daarnaast sigarettenpeuken. Duidelijk een COPD grafje dus ( beroepsziek trekje).
Daarna hield het asfalt weer eens totaal 30 km op met ongeplaveide weg met op 2/3 de grenspost. Waar we door eerst 2 loketten moesten met allerlei stempels en bij de Chileense kant zelfs 3. Bij de laatst moesten de koffers uit de auto door de scan net als op een vliegveld en moesten we de appels en perziken inleveren die we gekocht hadden: hier was een verbod op: in de prullenbak dus ZONDE!!
10 km na de grens eindelijk weer asfalt.
In Chili wass de natuur veel begroeider, groener , de mensen kleiner en de huizen wat meer golfplaat en houtachtig en afgestemd op de kleinere mens? Nu in Pucon een heel toeristisch plaatsje aan een meer met zwarte stranden. Marian heeft de was kunnen doen en ik heb met mijn mannelijke charmes de wasmachine mogen gebruiken ( was eigenlijk alleen voor eigen gebruik) Heerlijk gezwommen. Nu 22 graden en strak blauw, wordt zelfs 27 dit weekend.

• 05 Januari 2014 - 09:08

Diny:

Ha luitjes!
    Ik zie dat jullie weer lekker bezig zijn. Mooie verslagen. Ik kijk elke dag waar jullie zitten. Sommige beelden komen me bekend voor! Geniet ervan!