Aardschok en lekke band - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Aardschok en lekke band - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Aardschok en lekke band

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

15 Januari 2014 | Argentinië, El Calafate

Gister werd René geteisterd door heftige hoofdpijnen, dus een rustig lummeldagje. Het weer was ook niet al te best, je had houwen en keren om je kleren aan je lijf te houden. Dus lokte het ook niet om naar buiten te gaan. René lag te slapen en ik was in de lounge met mijn telefoontje, toen er een ontzettende dreun over ons heen kwam. Het was of er een wasmachine ergens vanaf donderde. Daarbij stond het hele gebouw op zijn grondvesten te wankelen. De receptioniste en ik staarden elkaar met grote ogen aan. Het duurde eigenlijk niet zo lang, maar de trillingen gingen door merg en been, Rene lag te schudden in bed. Aardbeving? De receptioniste zei van niet, dat gebeurde alleen in Noord Chili.
's Avonds na het eten vertelde een Fin ons dat er 's nachts nog een grotere aardschok zou komen. Oeps!! Wij toch maar naar bed, houten gebouw en bovenste etage stelden ons wat gerust. Toch maar een slaaptablet genomen ( vanwege harde matrassen), anders lag je toch maar te wachten. Allebei heerlijk geslapen. We zijn gewoon door de deur naar buiten kunnen gaan, dus niks aan de hand!
Terug naar El Calafate. Wind met 2 handen de autodeur vasthouden. Gingen we weer over de hotseklotsweg. Het ging snel. De auto begon te dweilen in de bochten, na controle lekke band!! Kon René in de grindbank de band verwisselen. Ging heel snel. Van dichtbij een prachtige condor gezien. Wat een prachtige vogel, zwart wit. De douane ging dit keer ook heel snel. Bij binnenkomst in Argentinië naarstig op zoek naar loket 3, controle bagage, man van loket 2 zei verveeld dat die niet bestond. We waren er confuus van, mooie smokkelroute??
Het was een beetje kiele, kiele of we met de benzine zouden uitkomen. Niet veel pompen in deze regio. De eerste zouden we zeker halen. Komen we daar aangereden, groot bord op de deur en plastic zak over de pomp. Niets!!! We durfden bijna niet op de meter te kijken, nog 78 km naar de volgende pomp. Het moest lukken en idd het ging!! Daar was de super, maar nog wel premiums benzine. Gelukkig lust de auto die ook.
El Calafate, een oude bekende!! Het ijs, je zou er voor om fietsen!!!