Weer Argentinie in via de asroute naar Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu Weer Argentinie in via de asroute naar Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van René en Marian - WaarBenJij.nu

Weer Argentinie in via de asroute naar Bariloche

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg René en Marian

07 Januari 2014 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Gisteren naar de watervallen van Petrohue geweest, zo'n 60 km van Puerto Varas. Het was erg bewolkt en de scenery aldaar, was van een subliem toeristisch gehalte. Dus busladingen Amerikanen, Japanners en diverse andere talen om ons heen. Gelukkig konden we de waterval met op de achtergrond een vulkanische besneeuwde berg Osorno goed op de plaat krijgen.
Daarna naar Puerto Montt, een grote binnenhaven stad met cruise boten.
Na een tip uit een boek zijn we na wat zoeken op de Mercado Costanera gaan eten in de bovenverdieping van een vismarktgebouw. Piepklein en met formicatafels met een Maria en Jozef in Bethlehem tafelkleed ( althans het opschrift). De rode wijn van Rene was in wijnazijn veranderd en werd voor een witte omgeruild. Hebben daar congrio gegeten ( zeepaling) die heerlijk gepaneerd was gefrituurd, een spoor lekkerbek maar dan nog lekkerder. Daarna nog wat gewinkeld en terug naar het prachtige guesthouse dat door Amerikaanse Vicky wordt uitgebaat.
Het had een heel grote huiskamer waar je aan een grote tafel je ontbijt kreeg en ook s avonds je eigen "cena "kon opeten. We hebben nog gesproken met 2 stellen uit Buenos Aires met kinderen geschat 4 en 5 . Ze hadden een vaatje Heineken en boden ons een cerveza aan, daar zeg je geen No of nada tegen. Ze informeerden ons ook over de vestigingsplaats van de broer van Máxima ( zie verderop). Kinderen gaan laat naar bed en toen de ouders aten, waren ze aan het spelen en even lekker ongemerktmet water in de weer geweest , waardoor het hele schaak- en rummikub spel compleet met alle stukken in een viskom met bloemen erin waren beland. Dat werd handdoeken halen.
Vanmorgen weer richting Chili, nu een andere route. Door de broer van Máxima te googelen, kwamen we terloops aan de weet dat er een grote vulkaanuitbarsting in 2011 heeft plaatsgevonden in deze grensstreek , die zijn bar/bistro tijden werkeloos heeft gemaakt.
De effecten van die erupties zijn zeer merkbaar in zowel de bomen ( heel Grijs en dor), langs de bermen en op de bergen zelf. De as hebben we gevoeld, de klontjes die stenen lijken wegen niets en geven nog wit af. Was een indrukwekkende omgeving/ervaring. Op het hoogste punt was er een Mariabeeld gebouwd door een bisschop, na een bezoek van Paus. Johannes Paulus ( Juan Pablo 2) die in 1988 succesvol had bemiddeld bij een dreigende oorlog tussen Chili en Argentinië om Vuurland.
Daarna heerlijk geluncht in Villa da Agostures
De grenspost van Chili een Argentinië lagen 40 km uit elkaar! ( voor en na een pas) . De controle was Zuid Amerikaans, en. Heeft ons zeker een uur gekost weer. Eerst Chili, kantoor 1 en 2 stempels halen en nog een briefje stempelen. Dan Argentinië waar er nog een 3e controle is: van je spullen> We stonden daarvoor heel lang in de rij. Auto's werden helemaal leeggehaald . Op banken en alle inhoud van alle bagage ING door de. Douane handen, ook kinderrugzakken. Vlak. Voor. Het moment. supreme werden we met een gebaar gesommeeerd om door te mogen rijden

• 08 Januari 2014 - 15:33

Diny:

Heerlijk om jullie verslagen te lezen.. Ik geniet ervan.. Zo te zien aan de eettafel is de "cena" wel OK! Ik lees dat René de "cerveza" ook al heeft gevonden. Geweldig toch. Geniet verder. In Nederland lijkt het wel lente met temperaturen al dagen boven de tien graden. Er worden elke dag records gebroken! Dus hier is het ook niet slecht!

• 08 Januari 2014 - 20:44

Mariëtte Van Der Stap:

Hejjj luitjes,

Dat het afscheidsmailtje van Nina mij op het spoor van jullie heeft gezet...... haha. Ben zelf ook dol op reizen en ik heb genoten van jullie verslag. Ik zie het zo voor mij. Voor mij / ons de 6 weken zomervakantie naar Sumatra en Maleisië.

Geniet ervan want hier is het lichtpunt vande dag: houd je vast ......verslagen nakijken.

Groehoetjes van grandparent to grandparents :)

• 08 Januari 2014 - 23:40

Mozhgan :

Beste Marian en René,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2014!
    Jullie foto's en verslagen zijn erg mooi en ze maken me nieuwsgierig! Ik zal zeggen geniet u maar er van en houd ons graag op hoogte van jullie mooie bijzondere ervaringen en reis verloop, hartelijke groet, Mozhgan

• 09 Januari 2014 - 22:08

Monique:

prachtig om al die mooie foto's te zien en jullie berichten erbij!
    dat is toch écht genieten........
    veel groetjes Monique